Blog | 6 důvodů, proč je Omnichannel žádaným řešením pro kontaktní centra

Přečtěte si 6 benefitů, které může firma získat zavedením Omnichannel kontaktního centra do zákaznické podpory.

Jak zvládat zákaznický servis a obsloužit co nejvíce klientů, když jsou pobočky většiny firem zavřeny? Problémy s přihlášením do systému. Neustálá nefunkčnost call centra, vyšší počet hovorů i emailů as tím související nízká dovolatelnost. Současná situace je výzvou pro většinu kontaktních a zákaznických center.

Přečtěte si 6 benefitů, které může firma získat zavedením Omnichannel kontaktního centra do zákaznické podpory.

1. VŠECHNY POPTÁVKY NA JEDNOM MÍSTĚ

Není nic horšího, než když vám současně pípne messenger, connection request na LinkedIn, smska či máte zmeškaný hovor. O emailech, které naběhly během videokonference ani nemluvě.

S podobným problémem se potýkají i kontaktní centra, kde agentům a agentkám přicházejí z různých komunikačních kanálů poptávky a požadavky.

Agentům se často stává, že zatímco řeší telefonickou poptávku, naběhne jim dalších 5 mailů a 3 zprávy přes chat na Messengeru. A tak se snadno může stát, že v návalu množství požadavků, pravá ruka neví, co dělá levá a levá neví, co dřív. Poptávky narůstají, zákazníci čekají, agenti nestíhají.

Nejklíčovější výhodou Omnichannel kontaktního centra je to, že všechny komunikační kanály: hovor, sms, chat, video, Facebook, Messenger či WhatsApp – sdružuje na jedno místo. Agenti tak vidí všechny poptávky a neztrácejí čas proklikáváním mezi různými platformami. Kromě toho se daná poptávka přidělí operátorovi, který je volný a zároveň má specifickou dovednost, například ovládá maďarštinu a může tak mluvit s klientem, který jiný jazyk neovládá dostatečně.

2. VYŠŠÍ DOVOLATELNOST A EFEKTIVITA

Lidé nejsou zvyklí čekat. Jsou netrpěliví a nic je neumí více frustrovat, než když kolem dokola poslouchají vzkaz, kde jim robot na lince pravidelně opakuje - "nejbližší volný operátor se vám bude věnovat."

Jelikož Omnichannel od Alcasys sdružuje všechny poptávky na jednom místě, agenti neztrácejí čas rozhodováním o prioritách, zvyšuje se jejich efektivita as tím spojená dovolatelnost. Díky vypracovaným FAQ umí rychleji odpovídat na příchozí interakce. Co se tedy sníží – je průměrná délka vyřízení klientského požadavku.

 

3. KOMPETENTNÍ POMOC

Vzpomínáte si, když jste museli na zákaznické lince kolem dokola opakovat identifikační údaje a opětovně vysvětlovat problém, který právě řešíte? Inu, agent, který funguje na OKC, vidí historii zákazníka. Ví, kdy volal naposledy, s jakým problémem se obrátil na call-centrum.

Součástí řešení je ticketingový ​
systém.

Díky OKC jste schopni nabídnout kompetentní zákaznickou podporu. Součástí řešení je ticketingový systém – pokud vás zákazník kontaktuje se stejným požadavkem najednou přes různé kanály (zavolá vám, napíše mail a využije například Messenger), ticketingový systém přidělí poptávce jedinečné ticket ID a spojí do něj požadavky ze všech kanálů. Tedy se nestane, aby na jednom a témž požadavku pracovalo více agentů.

4. ŠIROKÁ VYUŽITELNOST

Je jedno, k jakému účelu slouží kontaktní centrum. Omnichannel přináší řešení na míru a lze jej nasadit jako základní podporu pro zákazníky, technický helpdesk, fakturace, reklamace, telemarketing i prodej.

Bez problémů ho lze integrovat s již existujícími interními systémy. Díky integraci získáte jednotný pohled na zákazníka napříč všemi komunikačními kanály, který obsahuje historii, bonitu i aktuální požadavek v řešení.

5. FLEXIBILITA

Mnoho kontaktních center se ocitlo díky pandemii v situaci, kdy jejich obvyklé prostory zůstaly prázdné, protože agenti nemohli přijít do práce nebo zůstali v karanténě. Mnoho firem první měsíce zápasilo s tím, jak vést zákaznickou podporu, pokud většina pracuje z domova.

Cloud, nebo On-Premise? Vyberte si
možnost, která Vám vyhovuje více.

Benefitem Omnichannel je flexibilita. Jelikož je poskytována z cloudu, dostáváte k dispozici podporu, která je dostupná nepřetržitě. Operátoři pracují z pohodlí domova a není tak problém zajistit hladký průběh poskytování zákaznické podpory i v neočekávaných situacích.

Kromě toho flexibilita řešení Omnichannel poskytuje manažerovi kontaktního centra možnost komunikovat s nováčky a poskytovat jim zpětnou vazbu na jejich výkon a zároveň je také koučovat.

K dispozici je také funkce screenrecordingu. Supervizor získá ucelenou informaci o tom, jak agent pracuje.  

6. AKTUÁLNÍ A PŘEHLEDNÁ DATA A STATISTIKY

OKC nabízí manažerům a supervizorům v reálném čase data o poptávajících zákaznících – průměrné časy odezvy, procento vybavených poptávek i spokojenost s podporou.

Také máte přehled o tom, kolik agentů je přihlášeno, kolik telefonuje - vyřizuje poptávku.

Na konci dne máte k dispozici statistiky a data o tom, co se dělo v daný den.

Přestože agenti a agentky pracují z domova, obavy o ztrátě přehledu toho, co se právě děje, nejsou na místě.

BONUS NA ZÁVĚR: SPOKOJNÍ A LOAJÁLNÍ ZÁKAZNÍCI

Omnichannel kontaktné centrum predstavuje výborný a prispôsobivý nástroj na komunikáciu so zákazníkmi, ktorí komunikujú rôznymi kanálmi. 

Zvyšuje efektivitu, dostupnost a spokojenost zákazníků.

Investice do spokojených zákazníků se každému rychle vrátí. 

Ing. Michal Skuhra

Pojďme komunikovat

Společně najdeme cestu, jak dosáhnout vašich cílů.

Kontaktujte nás